سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روایت شهید حسن...

لبیک یا زینب_(س) ... شهدا شرمنده ایم ... یاحسین ...

شهید محمد ابراهیم همت

اوایل اسفند ماه سال 63 منطقه طلائیه و جزایر مجنون شاهد عملیاتی است به نام «خیبر»؛ عملیاتی که هدف آن ورود به خاک عراق و گرفتن مناطق مهمی از آن است، از جمله جزایر «مجنون». شهید حاج ابراهیم همت از جمله فرماندهان شهید این عملیات است که به «سردار خیبر» معروف شده است. در ادامه، روایتی کوتاه از عملیات خیبر و شهادت حاج ابراهیم همت می خوانیم که مسئول اطلاعات عملیات او در زمان عملیات، یعنی سردار «سعید قاسمی» بیان می کند: «... در عملیات خیبر قرار بود از چندین محور به جزایر مجنون بزنیم و هم جزایر مجنون شمالی و هم مجنون جنوبی را بگیریم.

لشکر ما به فرماندهی حاج همت (لشکر 27 محمد رسول (ص) باید از مسیر خشکی و همان جاده ای که امروز به یادمان طلائیه می رسد، می آمدند و از سمت شرق مجنون جنوبی به آن می زدند. حاج همت مأموریت داشت که در آن منطقه جاده بزند و به مجنون جنوبی برسد.
مجنون شمالی سقوط می کند. مجنون جنوبی هم تا نرسیده به کانال سوئیب سقوط می کند، حاج همت کارش گره می خورد. از نظر تاکتیکی و از لحاظ هندسه زمین مشکلاتی برایش پیش می آید.
حالا حاج همت همان حاج همتی که فرماندهان گردان هایش یلانی چون؛ زمانی، حاجی پور، امینی و دستواره و ... هستند، کارش گره خورده. حاجی رویش نمی شود به قرارگاه برود و به او بگویند نتوانستی؟! شما که این همه یل در لشکر خود دارید و ادعا دارید بچه های تهران هستید، نتوانستید، پس چه کسی می تواند؟!
مثل آن زمانی که نگاه همه بچه ها وقتی که تشنه بودند به حضرت عباس(ع) بود، نگاه همه به همت و یلان لشکرش بود. حضرت عباس(ع) هم از امام حسین(ع) خواست تا زنده است، بدنش را سوی خیمه ها نبرد.
به حاجی گفتند لشکر را بردارد و برود از داخل مجنون جنوبی راه را باز کند. حاجی هم سوار بر موتور می رفت که گردان ها را جابه جا کند که در همان مسیر با تیر مستقیم تانک سرش از بدن جدا می شود.

عاشقان را سر شوریده به پیکر عجب است

دادن سر نه عجب، داشتن سر عجب است

تن بی سر عجبی نیست رود گر بر خاک

سر سردار ره عشق به پیکر عجب است

منبع:صبح صادق

 


نویسنده روایت شهید حسن... در پنج شنبه 91/4/22 | نظر
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبگاه محفوظ و متعلق به مدیر آن می باشد...
طراحی و بهینه سازی قالب : ثامن تم ( علیرضا حقیقت )